סקירה מלאה של לייטרום שתעזור לכם להבין האם היא מומלצת ב2024

תוכן עניינים

העין האנושית רואה צבעים וצורות בצורה שונה כשמשווים אותה לעין העדשה. צבעים שנראים לנו חיים וססגוניים במציאות עלולים להראות דהויים או כהים כשמעבירים אותם בוואטסאפ או כשמסתכלים עליהם במחשב. כדי לתקן את הצבעים בתמונות כך שיהיו דומים יותר לצבעים במציאות, רבים עורכים את התמונות באמצעות תוכנה מיוחדת לעריכת תמונות המאפשרת שינוי גוון, שינוי אור וצל, שינוי טקסטורות ועוד. אחת מהתוכנות הנפוצות לעריכת תמונות כזו היא תוכנת לייטרום, עליה נרחיב במאמר הזה.

תוכנת לייטרום – למי זה מתאים?

היות שהמדיה החברתית מאפשרת לכל אחד מאיתנו להיות צלם חובב, תוכנת לייטרום מאפשרת לכל אחד להיות עורך תמונות מקצועי.

דבר זה הופך את התוכנה לשימושית עבור אנשים פרטיים ולבעלי עסקים המצלמים תמונות למטרות אישיות ושיווקיות. במקרים מסוימים גם מורים וסטודנטים משתמשים בה כתוכנה לעריכת תמונות על מנת ללמד וללמוד.

אבל לתוכנת לייטרום יש קהל ספציפי אחד הנוהג להשתמש בה ככלי עבודה קבוע ואלו הם הצלמים. צלמי אופנה, צלמי אירועים, צלמי נוף או צלמי תדמית המצלמים בכל אירוע ובכל מפגש מספר רב של תמונות, לפעמים גם אלפי תמונות בבת אחת.

לייטרום – איזה כיף לעבוד עם התוכנה הזו!

תוכנת לייטרום היא תוכנה אמריקאית הבנויה בצורה אינטואיטיבית. אגב, גם עם אנגלית בסיסית תוכלו להסתדר איתה לא רע בכלל.

אז למה כדאי לעבוד עם לייטרום? הנה 3 יתרונות משמעותיים:

  1. תמיכה בפורמט RAW – צלמים רבים משתמשים במצלמות (לא אלה שבנייד) בצילום בפורמט RAW. הפורמט הזה מאפשר צילום ושמירה של התמונה בצורה לא מעובדת, עם כמות עצומה של פיקסלים בניגוד לתמונות שנשמרו בפורמטJPEG או פורמט TIFF. ככל שיש יותר פיקסלים בתמונה, כך ניתן לערוך אותה בצורה טובה יותר.
  2. ארגון וניהול התמונות בקלות וביעילות – כשעובדים עם אלפי תמונות בבת אחת וצריך לסדר את הכל בתיקיות לפי נושאים, לייטרום עושה סדר. התוכנה מאפשרת לארגן ולסדר את התמונות ב- 4 אפשרויות שונות:
  • סידור לפי אוספים (סידור התמונות לפי נושא או מקום).
  • סידור לפי קטגוריות (סידור לפי ימי הולדת, נופים או משפחה).
  • סידור לפי סיווגים (סידור לפי שעה, סוג מצלמה, תאריך).
  • סידור לפי תגיות (ניתן לשייך לכל תמונה תיוג ולחבר עם תמונות דומות למשל שקיעות, ילדים משחקים או יין).
  1. עריכה מהירה בקליק למספר רב של תמונות בו זמנית – תוכנת לייטרום מאפשרת לכם לבצע עריכה בצורה מסוימת בתמונה אחת ואז במקום לעבור תמונה תמונה שוב ושוב ושוב ולבצע את אותה עריכה, ניתן בקליק אחד להכיל את אותה העריכה על מספר רב של תמונות. עריכה כזו מאפשרת חיסכון גדול בזמן ובמשאבים.

4 כלי עריכה מיוחדים לתוכנת לייטרום

מפני שרב המשתמשים בתוכנה הם צלמים, הכלים העיקריים בתוכנה נועדו לשיפור הצבעים. הנה 4 כלים שיעזרו לכם להפוך כל תמונה סתמית לתמונה יפה ומרשימה.

  1. כפתור Exposure לתיקוני White Balance (WB) – כל תאורה פולטת אור בגוון אחר. צילום לאור מנורת פלורסנט יצבע את התמונה באור לבן ובהיר מדי, צילום לאור נורה צהובה יצבע את התמונה באור צהבהב, צילום בחושך יהיה ללא אור בכלל וכך הלאה. אלא שבמבחינת עריכת תמונה, גם הצבע הלבן הוא צבע שאפשר "לשחק" איתו ולשנות את העוצמה שלו. כפתור Exposure יעזור לכם לשנות את גווני הלבן בתמונה כך שתראה פחות שרופה או פחות כהה.
  2. תיקון – Tint Sliderהעריכה הזו ממשיכה את העבודה שהכפתור WB לא הצליח לסיים עד הסוף. התיקון הזה מוסיף לתמונה גוונים של ירוקים ומגנטה (אדומים / ורודים) והוא מתאים לעריכה נוספת של תמונות נוף וגווני עור.
  3. ריכוך עור – Soften Skinאם צילמתם אנשים, תוכלו לערוך את תווי הפנים שלה בצורות שונות ולעדן אותן. תוכלו בעזרת התוכנה לעדן קמטים, לטשטש אדמומיות ועוד.
  4. חיזוק טקסטורה – תוכנת לייטרום מאפשרת לכם לשנות את הנראות של טקסטורות על בדים וצמחים כך שהן יראו אמיתיות יותר. מבלי להתמקד בכל טקסטורה בנפרד, לחיצה אחת על הכלי הזה ומיד האיזור שבחרתי ידגיש את הצבעים, יבליט את הניגודיות וכתוצאה מכך הטקסטורה של הבד או של הצמח תראה יותר בולטת ויותר דומה למציאות.

לייטרום – מה פחות אהבנו בתוכנה

לייטרום להורדה כאפליקציה מציעה אפשרויות מועטות לעריכת תמונות. האמת היא שזה די ברור, כי לא כל כך נוח לערוך בנייד כמות גדולה של תמונות ויותר קל לעשות את זה מול מסך מחשב גדול. אם זה מעניין אתכם תוכלו לראות את ההשוואה בין אפליקציות לעריכת תמונות.

סיבה נוספת שהופכת את לייטרום לטעונת שיפור, היא העובדה שאי אפשר לערוך בה טקסטים או סרטוני וידיאו. אדובי, חברת האם, מודעת לחסרון הגדול הזה ולכן מציעה את פוטושופ ותוכנות אחרות כתוכנות משלימות ללייטרום.

הסיבה השלישית, ואולי החשובה מכולן היא שאין לייטרום בעברית.

כמה עולה לייטרום בכל חודש?

לפני שאתם מוציאים את כרטיס האשראי מהארנק, חשוב שתדעו שלייטרום מציעה לכם 7 ימי התנסות ללא עלות. לייטרום מתאימה את התמחור שלה לצרכי המשתמשים השונים.

עבור אנשים פרטיים, מציעה לייטרום 3 מסלולים לתשלום:

  1. מסלול בסיסי והכי פשוט במחיר של 35 ש"ח/לחודש.
  2. מסלול צילום בשילוב תוכנת פוטושופ, פיירפליי ועוד הטבות במחיר של 35 ש"ח/לחודש.
  3. מסלול ענן יצירתי, סוג של מסלול "הכל כלול" עם פוטושופ, אילוסטרייטור, אדובי אקספרס, פיירפליי ועוד הטבות במחיר של 185 ש"ח/ לחודש.

לבעלי עסקים מציעה לייטרום מסלול "הכל כלול" במחיר של 185 ש"ח/לחודש.

לסטודנטים ובתי ספר יש מסלול "הכל כלול" דומה מאוד למסלול של בעלי עסקים, בעלות של 70 ש"ח/לחודש.

לסיכום, לייטרום היא התוכנה שכל הצלמים החובבים והמקצועיים חייבים להכיר, היא מייעלת את תהליך העבודה ועוזרת לכם לטפל בכמות גדולה של תמונות בצורה מהירה ויעילה הרבה יותר.

אהבתם? שתפו את המאמר!
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות