סקירה מלאה של תוכנת פיגמה: האם היא מומלצת בשנת 2024?

תוכן עניינים

פיגמה היא בין התוכנות היחידות בשוק התוכנות הגרפיות המתמחות בעיצוב ממשק משתמש (UI) ועיצוב חווית משתמש (UX). כשתוכנות אחרות מתמקדות בעיצובי תמונות או עיצובים לרשתת החברתיות, באה פיגמה וחושבת גדול יותר כל מכלול הפרויקט.

פיגמה מאפשרת לכל האנשים המעורבים בפרויקט (מעצבים, מתכנתים, מנהלי מוצר וכו')  לעבוד במקביל להתעדכן, לעקוב אחר משימות, לתקן ואפילו לעשות בדיקות על הפרויקט כך שיעלה לאוויר ללא תקלות ובעיות.

פ'יצרים מיוחדים ב – Figma

אז מה מיוחד ב – Figma? למה כולם כל כך מהללים ומשבחים אותה? מצאנו 4 פיצ'רים מיוחדים שיגרמו לכם להתקין את התוכנה כבר היום!

  1. לפיגמה יש תכונה ייחודית והיא יצירת אב טיפוס לכל פרויקט שמעוצב בה. אנשי UX ואנשי UI יכולים לראות את הפרויקט בגרסה beta לפני שהם משחררים את המוצר ללקוח או מעלים אותו לאוויר. למעשה, הם יכולים לראות את הפרוטו טייפ של הפרויקט ולהבין בלייב מה עובד טוב ומה לא. הפ'יצר הזה שימושי במיוחד כי כך המעורבים בפרויקט רואים אותו בו זמנית ובאותה הפלטפורמה. זה מייעל את תהליכי העבודה, מקצר את משך הפרויקט ועוזר לנהל אותו בצורה טובה יותר.
  2. פיגמה לא מפסיקה להתפתח ולהוסיף פיצ'רים מאז שהושקה ב – 2016. היא מעמידה לטובת המשתמשים מרכזי מידע ותמיכה הכוללים קורסים און ליין (וובינרים), פורומים, סרטוני וידיאו, קהילות, טיפים של מעצבים בעלי התמחויות שונות ועוד ועוד. המידע מתעדכן ומתחדש בתדירות מאוד גבוהה כך שעם פיגמה אתם אף פעם לא לבד ובכל שלב בו תצטרכו עזרה או הכוונה, תוכלו לקבל אותה בקלות.
  3. ערכות עיצוב מוכנות מראש – פיגמה מציעה למעלה מ- 300 תבניות מוכנות מראש למשימות שונות כגון הכנת דוחות, עיצוב אייקונים, עמודים מעוצבים מראש לאתרים שונים (כגון הודעת שגיאה מספר 404) ועוד. מלבד הערכות הקיימות באתר, ניתן למצוא ערכות פרטיות מוכנות מראש הניתנות להטמעה בפיגמה, כך שניתן להיעזר בעיצובים קיימים של משתמשים אחרים. חלק מהערכות הפרטיות ניתנות ללא עלות וחלק בתשלום. אז למה לא ללמוד מניסיונם של אחרים? – יותר קל והרבה יותר מקצועי.
  4. פיגמה מאפשרת למתכנתים לכתוב קוד בתוך התוכנה עצמה, כך שתהליך העבודה יעיל יותר כי הכל נעשה תחת קורת גג אחת וכל המעורבים בפרויקט רואים את ההתקדמות בהתאם ללוח הזמנים.

כמה עולה מנוי בתוכנת פיגמה?

פיגמה מתאימה למשתמשים בעלי צרכים שונים, החל מאדם יחיד ועד תאגידים. היא מציעה למשתמשים שלה 4 מסלולי מנויים:

  1. מסלול חינמי הנקרא כמובן סטרטר (Starter). המסלול מתאים לכולם אבל יש בו מספר חסרונות שחשוב להכיא מראש:
  • המנוי תקף לאפליקציה בלבד.
  • ניתן לשמור פרויקטים למשך 30 יום בלבד.
  • אי אפשר להגן על הקבצים עם סיסמא אישית כמו במנויים אחרים בתשלום.
  1. מסלול מקצועי (Professional) – המנוי עולה 15$ /לחודש לכל משתמש במנוי חודשי מתחדש. במידה ורוכשים מנוי שנתי מראש, התשלום יורד ל – 12$ /לחודש לכל משתמש. לסטודנטים ולאנשי חינוך המסלול מוצע ללא עלות.
  2. פיגמה ארגוני (Organization)– המנוי עולה 45$ /לחודש לכל משתמש במנוי שנתי. אין אפשרות לרכוש מנוי חודשי.
  3. פיגמה תאגיד – המנוי עולה 75$ /לחודש לכל משתמש במנוי שנתי. אין אפשרות לרכוש מנוי חודשי.

 

מה החסרונות של פיגמה?  

מצאנו 3 חסרונות עיקריים בהשוואה לתוכנות גרפיות אחרות:

  1. פיגמה תלויה בחיבור לאינטרנט – היא פועלת באמצעות ענן ולכן נדרש חיבור אינטרנט פעיל כדי להשתמש בה. היא לא עובדת Offline או עם מקומות בעלי קליטה חלשה או בעייתית לרשת האינטרנט.
  2. אבטחה – במנויים בתשלום ניתן לאבטח פרויקטים בעזרת סיסמא, במסלול חינמי אין אפשרות כזו כך שהעבודות והפרויקטים לא מוגנים בפני האקרים.
  3. עריכת תמונה בתוכנת Figma היא לא אידיאלית, מכיוון שהתוכנה מתמקדת בעיצוב ממשק וחווית לקוח. אם אתם צריכים לשב בפרויקט תמונות ערוכות מומלץ להיעזר בתוכנה אחרת כמו אילוסטייטור, לייטרום או פיקסלר.

 

אם החסרונות גדולים מדי תוכלו לבדוק את ההמלצות שלנו לגבי תוכנות העיצוב הגרפי הטובות ביותר

מה היתרונות של פיגמה?

אז למה כן לבחור לבחור בפיגמה כתוכנה לעיצוב גרפי, מצאנו 5 סיבות עיקריות:

  1. שיתופיות – בכל פרויקט בפיגמה אפשר לשתף עובדים אחרים. כך למשל המתכנת מהודו, המעצב מברלין ומנהל המוצר מתל אביב יכולים לעבוד יחד על הפרויקט, כל אחד בזמן שלו ובקצב שלו. ניתן לשתף את הפרוקיט גם עם אנשים שלא מנויים לתוכנה. בנוסף, ניתן לכתוב הערות אחד לשני בתוך התוכנה עצמה כך שכל ההתנהלות של הפרויקט נעשית במקום אחד ובצורה מרוכזת.
  2. עבודה מכל מכשיר – פיגמה מתאימה לעבודה בנייד, במחשב נייח ובטאבלט, כך שאפשר לעבוד איתה מכל מקום ובתנאי שיש חיבור לאינטרנט. היא מותאמת לעבודה בכל דפדפן אינטרנטי ובכל מערכות הפעלה כולל macOS ו – .Windows
  3. תמיכה בוקטורים – Figma תומכת בפורמט וקטור (vector) לעריכת ושמירת תמונות. פורמט זה שומר על איכות הפיקסלים והנראות הכללית של התמונה גם לאחר הגדלה או הקטנה והוא מתאים במיוחד לפרויקטים המיועדים לדפוס.
  4. אב טיפוס – Figma מאפשרת למשתמשים שלה לבנות אב טיפוס לפרויקטים שלהם, כך שבתוך התוכנה עצמה הם יכולים גם "להרגיש" ולהבין איך הפרויקט שלהם נראה למשתמש הסופי. לדוגמא, אם מעצבים אתר עם פיגמה, ניתן לראות אותו בגרסת דמו בתוך התוכנה ולהבין מה צריך תיקון ושינוי.
  5. קלות שימוש – אצל Figma יש משהו שלא מצאנו באף תוכנה אחרת – מנוע חיפוש לפעולות עיצוב ועריכה שונות. כבר לא צריך לזכור תחת איזו לשונית נמצאת כל פעולת עריכה. אפשר פשוט להקליד בחלון החיפוש את הפעולה שרוצים לבצע ומיד יופיעו כל הכלים שיעזרו לכם לבצע את הפעולה הזו. זה חיסכון משמעותי בזמן במיוחד עבור משתמשים חדשים בתוכנה.

לחצו כאן כדי לנסות את פיגמה

אהבתם? שתפו את המאמר!
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות