5 אתרי ומאגרי תמונות ללא זכויות יוצרים שבדקנו בשבילכם

מציאת אתר תמונות ללא זכויות יוצרים בחינם יכול להיות מסתכל. יש הרבה כאלו אבל מי מהם באמת יותר איכותי ויעזור לנו לנצל את הזמן בצורה הנכונה? הנה תקציר של ה3 הטובים ביותר

המומלצים שלנו

מתאים לא רק לתמונות

Pixabay

התמונות הכי מיוחדות

Unsplash

לא חובה לתת קרדיט לצלם

פקלס Pexels

תוכן עניינים

חיפשתם פעם תמונה למצגת של הילד ונעזרתם בגוגל? מצאתם תמונה במאגר תמונות וצירפתם אותה לפוסט פייסבוק? קיים סיכוי די גדול שעברתם על החוק! אם אתם מכווצים את הגבות וחושבים לעצמכם: מה הקשר? איזה חוק? זו בסך הכל תמונה מהאינטרנט, כנראה שאתם לא שמעתם על חוק זכויות יוצרים. 

על פי החוק הזה כל תמונה שייכת לאדם שיצר או צילם אותה ורק הוא יכול להשתמש בה, לשכפל אותה, להעתיק אותה וכדומה. מה שאומר אתם רוצים להשתמש בתמונה שהוא צילם או יצר, אתם חייבים לבקש את הסכמתו ולקבל את אישורו בכתב. לא קיבלתם את הסכמתו, אתם חשופים לתביעה משפטית בגין הפרת זכויות יוצרים. 

סביר להניח שאתם אומרים לעצמכם: איזה כאב ראש זה! ואיך בכלל אפשר לאתר את הצלם עכשיו ועוד לגרום לו להסכים? זו בסה"כ תמונה למצגת או ליום הולדת. לשימחתנו הרבה, אנשים חכמים מאיתנו כבר מצאו פיתרון לבעיה והקימו לא אחד ולא שניים אלא הרבה מאוד אתרי תמונות ללא זכויות יוצרים לשימוש חופשי ומסחרי. 

מתי משתמשים במאגרי תמונות? 

תמונות הפכו לחלק בלתי נפרד מהשיווק ברשתות החברתיות ובכלל. תמונות מוסיפות עניין וצבע לכל בלוג, אתר, מצגת, ניוזלטר, לפרסומים ברשתות חברתיות ועוד כך שאתר תמונות ללא זכויות יוצרים מהווה פתרון למי שרוצה להשתמש בתמונה כזו או אחרת. 

 

אוקיי, מעבר לשמירה על החוק איזה עוד יתרונות יש לשימוש במאגר תמונות ללא זכויות יוצרים? 

קודם כל חיסכון בזמן. כי בואו נודה באמת למי באמת יש כח לביים תמונות או לצאת החוצה כדי לצלם קשת בענן? רובנו מצלמים בטלפון סלולרי ומקווים שייצא טוב. בחירת תמונה מתוך מאגר תמונות ללא זכויות יוצרים, למעשה חוסכת לנו זמן. 

יתרון נוסף הוא מבחר התמונות העצום שיש בכל מאגר תמונות. אפשר למצוא שם עשרות אלפי תמונות בנושאים שונים: זוגיות, משפחה, אוכל, פיננסים, עיצוב, טבע, פורטרט, ספורט ועוד. 

והיתרון האחרון הוא כמובן הגישה לתמונות יצירתיות במיוחד.  

 

מאגר ללא זכויות יוצרים לעומת מאגר עם זכויות יוצרים

כל מאגר תמונות מאפשר לכם לבחור תמונה מתוך מאגר קיים של מאות אלפי תמונות. בחלק מהתמונות אפשר להשתמש מבלי לציין את שמו של הצלם כלומר ללא זכויות יוצרים ( ואז אין צורך לתת לו קרדיט ) ובחלק מהתמונות ניתן להשתמש רק לאחר רכישת מנוי חודשי או לאחר תשלום חד פעמי פר שימוש או פר תמונה. הבדל נוסף הוא שמאגרי התמונות בתשלום מכילים הרבה יותר תמונות ותמונות יותר איכותיות. הם מתאימים לאנשים שצריכים תמונות על בסיס קבוע יותר כמו לדוגמה אנשי שיווק, יוצרי תוכן, מנהלי אתרים וכו'. אם זה מעניין אתכם תוכלו לראת את הסקירה שלנו על מאגרי התמונות הטובים ביותר.

מה ההבדל בין שני המאגרים?

דבר ראשון, העלות. מאגרי תמונות ללא זכויות יוצרים לרוב יהיו מאגרי תמונות חינמיים. השימוש בהם יהיה חופשי ולא תדרשו לשלם תשלום חודשי או לשלם תשלום חד פעמי עבור כל תמונה שמורידים. לעומת זאת, כדי להשתמש בתמונה מתוך מאגר תמונות עם זכויות יוצרים, יהיה צורך ברכישת מנוי ( תשלום חודשי קבוע ) או תשלום עבור כל תמונה שרוצים להשתמש בה. 

ההבדל השני בין המאגרים הוא ציון שמו של הצלם, מה שנהוג לכנות קרדיט. כשאנחנו משתמשים בתמונה מתוך מאגר תמונות ללא זכויות יוצרים, אנחנו למעשה חופשיים להשתמש ביצירה של אדם אחר בכל אופן שנרצה מבלי לציין את שמו. לעומת זאת, כשאנחנו מורידים תמונה ממאגרי תמונות עם זכויות יוצרים עלינו לוודא מהן ההרשאות לשימוש כפי שהן מופיעות באותיות הקטנות של האתר. 

וההבדל האחרון טמון כמובן, בכמות. מאגרי תמונות חינמיים ( ללא זכויות יוצרים ) לרוב יהיה מאגרים המציעים מספר תמונות מצומצם בכל נושא. לדוגמא אם תחפשו באתר pexeles תמונה של כלב שחור, עמוד התוצאות יציג לכם מאות אלפי תמונות. בעוד שאם תעשו את אותו החיפוש במאגרי תמונות בתשלום ( בעלי זכויות יוצרים ) כמו למשל אתר Shutterstock תוכלו למצואבעמוד התוצאות מיליוני תמונות.

מאפשר לכם להשתמש בתמונה ללא מתן קרדיט. הרב המעצבים גרפיים ובוני אתרים אוהבים לעבוד איתו כי הוא מאפשר להוריד תמונות בגדלים שונים. החיסרון שלו? מאגר התמונות די מצומצם. 

Pixabay

יתרונות

כולל גם וקטורים, סרטונים ועוד

עובד טוב עם קנבה

חסרונות

המאגר מצומצם

במאגר הזה תוכלו למצוא תמונות וסרטוני וידיאו ללא זכויות יוצרים לשימוש חופשי. ההחלטה האם לתת קרדיט לצלם או לא, תלויה בכם. אתם יכולים לערוך את התמונות והסרטונים ללא הגבלה. מה אסור לעשות עם התמונות והסרטונים? למכור את התמונות והסרטונים הלאה עם או בלי עריכה, עוד אסור להעלות את התמונות והסרטונים במאגרי תמונות אחרים ולמכור אותם.

פקלס Pexels

יתרונות

מגוון תמונות

קל לעבוד עם קנבה

חסרונות

לפעמים האתר קצת איטי

זה מאגר תמונות ללא זכויות יוצרים של צלמים מכל העולם, חלקם צלמים מקצועיים חלקם חובבנים. האתר מחולקת לקטגוריות רבות ( ביניהן טקסטורה, קולנוע, ארכיטקטורה ועוד ) כך שניתן בקלות לחפש את התמונה שרוצים.

Unsplash

יתרונות

מחולק לפי קטגוריות

תמונות מיוחדות

חסרונות

האתר נראה עמוס

בדומה לאתר הקודם, גם במאגר התמונות הז תוכלו להינות ממגוון רחב של קבצים בחינם ( תמונות, אייקונים ווקטורים ועוד ). האתר מציע גם תמונות בתשלום, כך שצריך לשים לב איזו תמונה מורידים לשימוש אישי.  גם ההגבלות שהוא מציב על המשתמשים דומות להגבלות באתרים אחרים, אלא שהוא מציין במפורשות שחל איסור מוחלט לעשות שימוש פורנוגרפי בקבצים הנמצאים במאגר.

Freeimages

יתרונות

מגוון סוגי קבצים

חסרונות

חלק מהתמונות עולות כסף

אמנם האתר מציע שלל קבצים בחינם ( תמונות, וידיאו, אייקונים ועוד ), אבל הוא מחייב אתכם לתת קרדיט ליוצר המקורי. במידה ותרכשו מנוי בתשלום לאתר, תוכלו להשתמש בקבצים ולא לציין את שם הצלם.

פרייפיק | Freepik

יתרונות

מאגר טוב בגרסה חינמית

טכנולוגיית AI

מגוון סוגי קבצים

חסרונות

גרסה חינמית מחייבת מתן זכויות יוצרים

אהבתם? שתפו את המאמר!
אהבתם? שתפו את המאמר!